Friday, December 19, 2008

شعر عشق پیری به لهجه مشهدی و کمی هم از عماد خراسانی

شعر عشق پیری به لهجه مشهدی و کمی هم از عماد خراسانی

عماد خراسانی شاعر مشهدی با نام اصلی عمادالدین حسین برقعی در بهار سال 1300 در شهر مشهد به دنیا امد و گفته میشود تخلص عماد خراسانی را فریدون مشیری برای اوانتخاب کرده و قبل از اون با تخلص شاهین شعر مینوشته است.

شعر ( عهد کردم که دگر می نخورم در همه عمر/ به جز از امشب و فردا شب و شب های دگر ) و اواز ویگن با شعر ( ای دل بلا..ای دل بلا… ای دل بلایی ) از اشعار معروف اوست.عماد اشعار زیبایی هم با لهجه مشهدی سروده که معروفترین اونها پیری و معرکه گیریه که استاد شجریان هم اون رو اجرا کرده … وی عاقبت در صبح روز شنبه 28 بهمن 1382در تهران در سن 82 سالگی در گذشت …یادش گرامی

یَره گه کار مُو و تو دِره بالا می گیره ………………… …. دره ذِره ذره عِشقت تو دلم جا می گیره

روز اول به خودم گفتم ایَم مثل بَقی …………………. حالا کم کم می بینُم کار دِره بالا می گیره

چن شبه واز مودوزُم چشمامه تا صُبحِه به چُخت؛یا به یک سَم بی خودی مات مِمَنه ُرا می گیره

چن شبه واز مِث چل سال پیش از ای مُرغ دِلُم……… تو زمستون بَهَنه سبزه و صَحرا می گیره

تا سحر جُل مِزنُم خواب به سراغُم نِمیه ………………. هی دلم مِثل بچه بَهنه ی بیجا می گیره

مُوگومش هر چی که مَرگت چیه ؟ کوفتی نِمِگه……………. عوضش نِق مزنهُ ذکر خدایا می گیره

پیری و معرکه گیری که مِگن حال مویه………………. دره کم کم ای کتاب صفحه پینجاه می گیره

هرکی عاشق مِشه پنهون مُکُنه مثل او یه……………….. که سوار شترُ و پوشتِشه دولا می گیره

کُتا کِردَن دامَنار تا بیخ رون مشتی عماد……………… دیگه مجنون توی خواب دامَن لیلا می گیره

فایل صوتی با صدای استاد شجریان

No comments: