Sunday, May 31, 2009

زیباکلام: نگاه احمدی‌نژاد به دنیا همان نگاه زنگ زده حزب توده است

زیباکلام: نگاه احمدی‌نژاد به دنیا همان نگاه زنگ زده حزب توده است


صادق زیباکلام گفت: «نگاه احمدی‌نژاد به دنیا همان نگاه زنگ‌زده حزب توده است که نه تنها معتقداست بین ما و جهان غرب تضاد وجود دارد بلکه از مارکسیست‌های 20 و 40 هم جلوتر رفته و معتقد است اساساً یک نبرد تاریخی بین ما و نظام سلطه برقرار است». 

وی که به عنوان حامی موسوی در جمع جوانان عضو ستاد ملی حامیان خاتمی (ستاد 88) سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: «سبک و سیاق مدیریتی احمدی‌نژاد یک تحول منفی بوده است چرا که در دولتهای گذشته چیزی به نام هیأت دولت وجود داشت که درباره هر لایحه‌ای ساعت‌ها بحث می‌کردند و سپس تصمیم می‌گرفتند اما در این دوره سبک و سیاق مدیریتی احمدی نژاد یاد‌آور رضا‌شاه و محمدرضا پهلوی است چرا که در آن دولت‌ها هم چیزی به نام شور و مشورت وجود نداشت و اعلی‌حضرت می‌گفتند و مسئولین اجرا می‌کردند». 

وی با یاد آوری دوران بعد از کودتای 28 مرداد گفت: «از این تاریخ به بعد که شاه منظماً به سمت دیکتاتوری می‌رود مشاهده می‌کنیم که در مسائل بدیهی هم مجلس هیچکدام از وزرا را استیضاح نمی‌کند، زیرا وزرا، وزرای اعلی‌حضرت بوده و اگر مورد استیضاح مجلس قرار می‌گرفتند در حقیقت به اعلا حضرت اهانت شده بود که در این دولت نیز ما شاهد چنین وضعیتی هستیم». 

زیبا کلام در ادامه صحبتهایش در ستاد 88 منطقه 4 گفت: «فکر نمی‌کنم نیازی باشد بیان کنم که به لحاظ مدیریتی چه بر سر ایران آمده و دولت با 200-300 میلیارد دلار چه کرده است و برای مدیرا ن چقدر شان و منزلت قائل است؟ حتی در عرصه بین‌الملل هم نیاز به تخصص نیست تا بفهمیم چه بر سر ایران آمده است». 

وی افزود: «اگر گفته شود چرا با وجود همه این ضعف‌ها اینچنین از احمدی نژاد حمایت می‌شود باید بگویم که به عقیده من جدا از مسائل سیاسی و اقتصادی نگاه ایدئولوژیک محمود احمدی نژاد به کائنات و جهان هستی است که باعث این حمایت‌های کورکورانه شده است». 

این استاد دانشگاه تهران در تشریح این نگاه ایدئولوژیک گفت: «بعد از شهریور 1320 باوری در ایران شکل گرفت که جهان به دو گروه و اردوگاه تقسیم شده است، یک گروه سرمایه‌دارکه در رأس آن آمریکا قرار داشت و دوم کشورهای پیرامونی و در حال توسعه که این تفکر تعداد زیادی از ایرانیان را متأثر کرد که مارکسیست‌ها از این تفکر ملهم بودند. این دیدگاه دو دهه است که منسوخ شده اما در ایران همچنان باقی است و متاسفانه تفکرات قدیم هنوز در ایران وجود دارد که احمدی‌نژاد این تفکر را احیا کرد و نگاهش نگاه زنگ‌زده حزب توده است که نه تنها معتقداست بین ما و جهان غرب تضادی وجود دارد بلکه از مارکسیست‌های 20 و 40 هم جلوتر رفته و معتقد است اساساً یک نبرد تاریخی بین ما و نظام سلطه وجود داشته و ما و شما هم پرچم‌داران آن هستیم و این تأسف‌بار است. نگاه احمدی نژاد به انرژی هسته‌ای، به آمریکا و به هلوکاست بر اساس این فرایند است». 

No comments: