Tuesday, May 26, 2009

نقش "آریل شارون" در تأسیس حزب الله لبنان


نقش "آریل شارون" در تأسیس حزب الله لبنان

جهان
پايگاه اينترنتي روزنامه السياسه کويت در معرفي اين کتاب "ضد حزب اللهی" مي‌نويسد: مولف در اين کتاب تاريخچه تاسيس حزب الله لبنان را مفصلا بررسي مي کند. 

این کتاب همچنین درباره موسسان اين حزب و علل انشعاب آن از جنبش امل لبنان مي نويسد و اينکه طرف‌هاي پشتيبان و حامي تاسيس اين حزب چه کساني بودند. 
اهداف اشکار و پنهان تاسيس حزب الله نيز در این کتاب به رشته تحرير در آمده است.

اما مهمترين نکته اي که در اين کتاب وجود دارد این است که درباره نقش رژیم صهیونیستی و ايران در تاسيس اين حزب نوشته شده است. اين مسأله در وهله اول ضد و نقيض به نظر مي‌رسد و باورکردني نيست اما نوسنده برای اثبات ادعای خود اسناد و مدارک زیادی در اين زمينه ارائه کرده است.

"آريل شارون" نخست وزير پیشین رژیم صهونیستی و دشمن سرسخت مقاومت فلسطيني، در صفحه 584 خاطراتش (خاطرات آريل شارون ترجمه انطوان عبيد) با صراحت اعتراف مي کند به رهبران "اسرائيل" پيشنهاد کرد شيعيان لبنان به عنوان يک اقدام سمبليک مسلح شوند زيرا آنها نيز با سازمان آزاديبخش فلسطين و "ياسر عرفات" مشکلاتي دارند. "شارون" بدون ورود به هيچ جزئياتي مي نويسد: از ديرباز من هيچ وقت نديدم شيعيان دشمن "اسرائيل" باشند و اين حرفم به اين معني نيست که گروه سني لبنان دشمنٍ سرسخت "اسرائيل" است اما واقعيت ثابت اين است که دشمن واقعي ما در لبنان سازمانهاي تروريستي فلسطيني هستند.

السياسه در ادامه این دروغ پردازی خود افزود: مولف کتاب از فعاليت‌هاي تروريستي حزب الله، ريشه‌ها و شاخه هاي آن و اقدامات جنايتکارانه اش در بحرين، کويت، عراق و مناطق ديگر مي‌نويسد.

در ادامه معرفي اين کتاب چنین آمده است: مولف مي‌نويسد ايران در تأسيس حزب الله و حمايت مالي و تسليحاتي از آن نقش داشته و از جمله جناياتي که اين کتاب فاش مي‌کند جنايت انفجار در کشور کويت است که در يکي از روزهاي ماه رمضان سال 1985 نزديک يکي از مجتمع‌هاي تجاري اتفاق افتاد که دو کارگر بي‌گناه کشته شدند. همچنين کتاب از نقش حزب الله در بحرين و انفجارهاي عربستان سعودي در سال 1996 نوشته است. اين کتاب همچنين از نقش حزب الله پس از اشغال عراق از سوي آمريکا و هماهنگي ان با احزاب مذهبي و مشارکت در آموزش نيروهاي احزاب طائفه‌اي، تشکيل گروه‌هاي مرگ، عناصر شبه نظاميان سپاه بدر و ارتش المهدي پرده برداشت. همچنين از نقش آن در تعقيب فلسطيني‌ها در عراق، کشتار آنها و کوچاندن آنها نوشت.

السياسه ادعا کرد: در روزي که سرورانشان در تهران شعار آزادي قدس را سر مي دهند، مزدورانشان در عراق فلسطيني‌ها را تسويه فيزيکي مي کنند و آنها را از خانه هايشان کوچ مي دهند.

نويسنده کتاب مي‌افزايد: دشمني آشکار بين حزب الله و "اسرائيل" يک دروغ بي ارزش است زيرا حزب با استقبال صهيونيسم و حمايت "آريل شارون" تاسيس شد که در خاطراتش به آن اعتراف کرد. متأسفانه هنوز برخي از اعراب فريب شعارها و ادعاهاي اين حزب در جهاد بر ضد يهود را مي‌خورند در حالي که اين حزب تلاش مي‌کند طرح‌هاي ايران را در منطقه اجرا کند زيرا شاخه تخريبي ايران است و "حسن نصرالله" افتخار مي‌کند خدمتگذار مطيع (آيت الله) خامنه اي و پيرو ولايت فقيه است.

السياسه در پایان ادعاهای خود نوشت: بايد هر عرب و مسلماني که فريب شعارهاي حزب الله را خورده است اين کتاب را بخواند.

No comments: